translation

zaterdag 14 september 2013

Helemaal uit mijn confort zone!! Discover Fashion!!!















Mixed media, ik ben verleden week een dagje naar Delft geweest en der was juist een antiekmarktje aan de gang, fantastisch toch, voor een euro of 10  spulletjes (schatten) kopen is de Max, niet?? Op een plaats vond ik een tijdschrift van 1938, natuurlijk helemaal gehavend en gescheurd maar voor 2 euro (misschien heb ik nog teveel gegeven!!) vond ik het een fantastisch geïllustreerd tijdschrift, en heel geschikt voor mixed media!!! Hiermee ben ik vandaag aan de gang gegaan, ik ben alleen bang dat ik geen foto heb gemaakt van de prent die ik in mijn kaartje gebruikt heb , als jullie goed  kijken kunnen jullie de dame met het mooie hoedje nog zien!!! Even nog wat foto's van mijn geïllustreerd tijdschrift  , en wat denken jullie van mijn bronzen beeldje , vijf dansende  naakte dames , het is maar 5cm hoog  maar het is getekend door een bekend kunstenaar en der zijn er maar 8 van gemaakt, dat hebben we gegoogeld toen we thuis kwamen, prachtig niet, wat een schatten op een zaterdag morgen!!!

Mijn kaartje heb ik gemaakt met de prachtige stempels van ART Specially van een paar jaar geleden en een hoedjes stempel (stampinback), ik heb nog zoveel stempels liggen die ik nog niet gebruikt heb dat ik mezelf  nog maar eens heb voorgenomen, eerst mijn reeds in mijn bezit zijnde stempels te gebruiken in plaats van steeds maar nieuwe te kopen (zucht!!)

Foto van tijdschrift eerst met gel medium op witte kaart geplakt, goed laten drogen, met gesso over de foto  gegaan daarna hoedjes en kleding op de kaart gestempeld en ingekleurd met copics, de hoedjes uitgesneden uit vooraf gekleurd papier (dylussion inkten)  en verhoogd op gekleefd , met witte gelly pen de witte accenten aangebracht,  tekst stempel op juiste plaats gezet  en bling , bling op gekleefd. Ik hoop dat jullie dit leuk vinden!!!

Groetjes

Maria

25 opmerkingen:

  1. Maria, this is beautiful with the black and white highlights and your trademark amazing colors! Really provides a lot of depth and drama! hugs, de

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja leuk he gezellig tusen de kraampjes op zoek naar wat leuks.
    de kaarten zijn prachtig en dat beeldjes is erg leuk!
    Groetjes Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi kaartje en je winst is ook super.
    Liefs Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige kaart Maria, en reuze tof, die vondsten van jou ! Zo'n oud modetijdschrift is fantastisch ! En het beeldje is ook heel mooi ! Groetjes Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt daar leuke dingen kunnen op de kop tikken Maria! Dat beeldje vind ik ook super en je kaart is heel bijzonder maar natuurlijk ook heel mooi. Je moet er maar opkomen he!
    Liefs
    Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wonderful fashion page!! I love seeing all the old book pages. Thanks for visiting my blog!
    sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, dat is leuk he zo snuffelen op die marktjes en als je dan ook nog wat moois scoort is het helemaal leuk! Je fashion kaart is mooi geworden en leuk om z'on oude pagina erbij te verwerken. Ook he vorige post met de vlinders is prachtig, ik ben ook een grote vlinder liefhebber maar heb me ook voorgenomen om geen nieuwe stempels meer te kopen..........nou ja je kunt je toch altijd iets voornemen he....haha
    warme groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schitterende fashionkaart Maria!! Ja het is idd leuk om op die marktjes rond te kuieren en hier en daar schatten te ontdekken! Zoals dat tijdschrift!! Dat kan je gewoon niet laten liggen hé! Ook je vorige vlinderkaarten zijn supermooi Maria! Groetjes en nog een fijne zondag! Groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schittterende kaart!! Prachtige combinatie van stempels en kleuren. Je aankopen zijn ook allemaal prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. You may have been out of your comfort zone, but the results are still amazing! Love your cards and great finds from your trip to Delft!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk dat je zo'n mooi en uniek beeldje op de kop hebt getikt en wat een prachtige mixed media kaart heb gemaakt met oa het tijdschrift, die zijn idd heel erg leuk om te gebruiken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gorgeous card. Great find on the dancing ladies!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Beautiful card Maria! Love the colours and the bling. Sounds like you had a great shopping trip! :) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow, what a wunderful dream of fashin. From whom are the hats?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind het een super mooie kaart geworden, prachtig kleur gebruik

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooi resultaat Maria...en wat een leuke vondsten heb je in Delft gekocht...leuk he die markt langs de grachten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig en toch ook helemaal Maria's stijl vind ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Beautiful fashion design in the bright colours. It was fun to see the old pages as well. Greetings, Shirleyx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wonderful fashion card - love the colours, and your white highlights really bring it to life. Such lovely vintage fashion pages too, thank you so much for sharing those.
    Alison x

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtige kaart weer enuhhh de hoedjes stempel komt bij ons vandaan.
    Het is 1 van de I Brake for Stamp stempels die wij in ons assortiment hebben.
    Groetjes Ank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Ank, nu kon ik mijn beschrijving vervolledigen, 't ja na een tijdje weet ik gewoon niet meer waar ik ze kocht!!!, ik vond de stempel super mooi!!!
      Maria

      Verwijderen
  21. Wat een schatten heb je gevonden! Lijkt me een leuk dagje geweest te zijn! En dan zo´n kaart maken...Ik vind ´m helemaal mooi!
    Dat voornemen van geen stempels meer kopen heb ik ook, maar af en toe hou ik me er niet aan...lukt gewoon niet met al dat moois...
    Ik ga nog even verder kijken, want ik ben schandalig lang niet hier geweest... Groetjes, Gerrina

    BeantwoordenVerwijderen